Comandaments:
El quadre de comandaments d'un vaixell d'esbarjo és semblant al d'un cotxe, però els comandaments són diferents. Una simple palanca permet embragar cap endavant o cap enrere i accelerar prosseguint el moviment. aquesta mateixa palanca permet a més accelerar sense embragar (o sigui sense que el vaixell es mogui), la qual cosa és útil per arrencar, escalfar el motor o recarregar les bateries.
El doble comandament, de què estan dotats alguns vaixells, necessita una petita manipulació per passar d'un lloc de pilotatge a l'altre:
- Para el vaixell;
- Assegura't que les dues palanques (de dalt i de baix) estan ambdues en punt mort, no forçar mai aquest sistema i si no funciona és perquè una de les palanques no està exactament en punt mort;
- Gira la maneta d'inversió un quart de volta. La maneta funcionarà al punt escollit i quedarà bloquejat en l'altre. Però, ull, la palanca funcionarà en tots dos punts. En cap cas es farà el canvi de comandament navegant
Aturar el motor:
Excepte rares excepcions, la clau de contacte no permet parar el motor. per fer-ho:
Elèctric: prem el botó "Stop", talla després el contacte.
Manual: tira de la maneta i deixa-la de nou al seu lloc (a risc de no poder arrencar de nou). Talla després el contacte.
Alarma:
Tots els vaixells tenen una alarma visual i sonora. Si sona, pot ser degut a una falta de pressió d'oli o a un escalfament del motor
Hèlix:
Perquè pugui complir la seva funció de propulsió, una hèlix ha d'estar en perfectes condicions. El major risc de deteriorament és durant els atracaments. Per evitar-ho, no embraguis mentre el vaixell no estigui en aigües profundes. I si perceps una branca o objecte qualsevol flotant i no és possible evitar-ho, posa punt mort. Pot ocórrer que l'hèlix arrossegui males herbes, bosses de plàstic o un altre objecte entre dues aigües. Això es nota en què es minora la marxa i, sovint, amb vibracions. Pots intentar arreglar les coses passant alternativament de marxa endavant a marxa enrere. Si el resultat no és positiu, és obligatòria una intervenció més profunda, de manera que hauràs demanar instruccions a la teva base de sortida.
Propulsor de proa.
Algunes de les nostres embarcacions tenen un propulsor de proa, una hèlix col·locada transversalment a la proa i que, en les maniobres, permet orientar el vaixell més fàcilment. No la facis servir a l'aproximar-te a un atracament, si la proa del vaixell està molt a prop de la riba. No la utilitzis si el vaixell està en moviment.
Ull, un propulsor no s'ha d'usar més de cinc segons seguits. es tracta d'un auxili a la maniobra i mai d'una manera lúdica de governar un vaixell.
Tornar a: Turisme Fluvial per Dins
Veure Vídeos Navegació Fluvial
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada