11 de juny 2012

El Turisme Fluvial per Dins: Maneig del Vaixell (2.1)

Si no has pilotat mai un vaixell tendiràs a comparar-lo amb un cotxe.Semblances hi ha, però més grans són les diferències.
- Primer, un vaixell es troba en un element líquid, mòbil, mogut per les corrents i el vent. Procura determinar la força del corrent i del vent abans de deixar anar amarres.
- Un vaixell no té frens i per aturar-lo cal invertir el motor.Necessitaràs 4 vegades la seva longitud per aturar-se. Preveu les maniobres amb molta antelació.
- Un vaixell pesa molt més que un cotxe (la majoria dels nostres pesen set tones com a mínim). Pot, doncs, causar molts desperfectes anant molt més lentament. Maniobra lenta, tranquil·lament. Pren-te el temps necessari. Si tens l'oportunitat, fixa't en com maniobra un mariner.Mai va de pressa.
- Quan un cotxe canvia de direcció, les rodes del darrere segueixen a les davanteres. En canvi, un vaixell gira al voltant d'un eix virtual situat a un terç de la seva longitud i la popa derrapa.

- I el cotxe només té un conductor que no necessita ajuda dels passatgers,mentre que en un vaixell es necessita un capità i una tripulació.Abans de deixar el moll, el capità ha de confiar unes tasques a cada persona a bord. Cal saber que el capità és l'únic responsable del seu vaixell. Estiguin tots atents i segueixin les teves ordres.

ABANS DE DEIXAR EL MOLL
Planifica la teva jornada de navegació. Planifica el teu dia de navegació consultant la guia. Els punts quilomètrics indiquen les distàncies entre dos llocs. Un quadre, al principi de la guia, et dóna els temps entre les poblacions principals. Un consell: preveu un màxim de quatre o cinc hores de navegació, és més que suficient.
Arrencar
Abans de deixar el moll, verifica el següent:
- Comprova que l'inversor està en punt mort i el botó d'embragatge no està tret;
- Si el teu vaixell és de doble comandament, assegura't que el lloc de pilotatge que penses utilitzar és el que està funcionant;
- Assegura't que les llums pilot del quadre de comandaments funcionen normalment i que l'aigua de refrigeració surt correctament per l'escapament;
- Assegura't que el vent o una branca baixa no es puguin endur res de l'equip de la coberta superior. Les bicis han d'estar amarrades amb antirobatoris;
- Assegura't que tothom està a bord i amb seguretat;
- Indica a cada tripulant seu lloc a coberta;
- Demana a la tripulació que deixi anar les amarres i les reculli en el vaixell.
Per als vaixells amb sostre corredís, assegura't que està ben ajustat, ja sigui en posició tancada o en posició oberta.

Anar a: El Turisme Fluvial per Dins
Anar a: Funcionament del Vaixell (1)
Veure vídeos: Navegació Fluvial
.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada